Düzce 1 Şubesi

Genel Başkan Düzce'de

  Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Düzce Mehmet Akif İnan İmam Hatip Ortaokulunda karne dağıtım törenine katıldı. Yalçın ilk olarak sınıfları ve robot atölyesini gezdi, öğrencilerle sohbet etti. 

 

  Ardından bir basın açıklaması yapan Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, müfredat konusunun tartışılmasını son derece önemli bulduğunu belirtti. Yalçın “Eğitim dediğimiz şey öğretmen, öğrenci ve müfredattır. İşin öz kısmı müfredattır. Müfredat konusunun "Biz yaptık, oldu."dan ziyade eğitim paydaşlarına açılması, Türkiye’nin geldiği demokratik olguyu gösteriyor." ifadelerini kullandı. 

Ders saatleri tartışması

  Ali Yalçın ders süreleri yönünden Türkiye’de tartışma yürütüldüğünü belirterek “Aslında ikili eğitim yapan okulların belli oranlarda bulunması dolayısıyla, sabahın erken saatlerinde okul yoluna düşen çocukların akşam zifiri karanlıkta dönüyor olması nedeniyle ders sürelerinin fazlalığı ciddi anlamda tartışılıyor. Oysa OECD raporuna bakıldığında, Türkiye’nin ilk ve ortaokul ders süreleri diğer ülkelerin ortalamalarının altında. Onun için ders sürelerinin artırılması değil ders içeriğinin birleştirilmesi ve nitelikli hale getirilmesi önemli. Biz müfredata ilişkin yaptığımız tartışmada Tarih derslerinin, İnkilap Tarihi, tarih gibi çeşitli başlıklar altında değil Türkiye tarihi boyutuyla bir kitap etrafında toplanması konusunda bir öneri sunduk. Müfredatı da bütün boyutlarıyla gözden geçiriyoruz” şeklinde konuştu.

”Atatürk üzerinden yapılan tartışmaları doğru bulmuyorum”

  Yalçın, hazırladıkları raporu okumadan rapora ilişkin yapılan yorumları doğru bulmadıklarını işaret ederek “Atatürk üzerinden yapılan tartışmayı son derece anlamsız ve yersiz buluyorum. Çünkü bizim önerdiğimiz raporu okumadan rapora ilişkin haber yapıldığı gibi bir gerçekle karşılaştık. Rapor çok net. Raporda şunu ifade ediyoruz. Atatürkçülük konusu mutlaka müfredat içerisinde belli oranda bulunmalıdır. Bu tarih dersleri içerisinde inkılap tarihi diye dersin ayrı bir hocası ayrı bir normu yoktur. Bu bir tarih dersidir. Dolayısıyla tarih dersinin bir bütünlük içerisinde, inkılap tarihi konularının da onun içerisinde yer alacak şekilde yeniden tasarlanmasını ve tarihin bir bütün olarak verilmesinin daha doğru olacağına ilişkin bir görüşümüzü paylaştık. Bu gayet doğaldır. Biz bir eğitim sendikasıyız. Bu konuya ilişkin herkesin farklı görüşü olabilir.  Biz bu konuda yaptığımız çalışmada bu noktayı özellikle raporumuzda ifade ettik. Dolayısıyla bunun üzerinden Atatürk düşmanlığı, Kemalizm gibi puntoları büyüterek müfredata ilişkin yapılacak olan katılımcı çoğulcu çalışmayı gölgelemeye yönelik hareketleri son derece art niyetli yaklaşımlar olarak görüyoruz. Dolayısıyla bizim raporumuzu okumadan raporumuz hakkında kanaat belirtenleri de bu konuda bu manipülasyonun kaynakları olarak gördüğümüzü ifade ediyoruz. Önce raporu okusunlar rapora ilişkin tartışma yapacaklarsa buyursunlar. Ama topluma tepeden bakarak göz seviyesinin üzerinde konuşarak kendilerini bu toplumun esas efendileri geri kalanları da toplumun kölesi gibi görmeye çalışan yaklaşımları da doğru bulmayız. Böyle bir yaklaşımı kabul etmeyiz. Bir kez daha altını çiziyorum raporumuzu okumadan kimse raporumuz hakkında karalayıcı haber yapmasın. Atatürkçülüğün müfredattan çıkarılma gibi bir teklif orada almadığı halde konuyu bu noktaya çekmeye çalışanların da Atatürk ticareti yaptığını, Atatürkçülükten geçindiklerini, bunun üzerinden topluma hegemonya oluşturduklarını görüyoruz ve bu yaklaşımı da asla doğru bulmuyoruz” diye konuştu.      

 Ali Yalçın ardından öğrencilere karnelerini verdi.